Sandra Georgescu's Blog

Webstock 2012 – Live blogging

Iata ca a venit si ziua evenimentului, ziua in care o sa va tin la curent, cum pot mai bine, cu tot ce se intampla, cu tot ce se vorbeste la editia Webstock din acest an.

Webstock se transmite live, atat pe webstock.ro, cat si aici, pe blog, incepand cu ora 09:00.

La Piticu puteti vedea Live Photo de la Webstock! 🙂

Evenimentul de dimineata si sectiunea de Social Media Proffesionals

09.00 – 11.00: SESIUNEA 1

Inspired to inspire

O sesiune speciala in care misiunea invitatilor este sa ne inspire cu prezentarile lor:

Cristian Gog (Iluzionist) – a inceput prezentarea cu un truc, asa cum ne-a obisnuit 🙂

Pe baza celui mai lung citat al lui Sir John Eccles (neurochirurg), Gog vorbeste despre creearea propriei realitati, traind pe baza unor convingeri. “Noi ca oameni nu stim nimic despre noi insine si despre lumea care ne inconjoara”.

– Daca tu crezi cu tarie in ceva, acel ceva se va intampla. Fake it until you make it!

-Ani de zile, Cristian Gog a cautat o metoda ca sa ii faca pe cei din jur sa creada ca el chiar citeste ganduri.

Fake it until you make it! este motto-ul inspirat de Cristian Gog.

-Poti sa te prefaci ca esti bun, fake it = practice it .

Unexpected Blogger este Martin Harris, ambasadorul Marii Britanii in Romania. Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam 🙂

Este singurul ambasador din Romania cu blog si este de parere ca avand o asemenea functie, ai nevoie de o implicare mai mare in viata sociala. Pe blogul sau, Harris trateaza subiecte de interes, despre situatia politica a Romaniei.

Ambasadorul britanic incurajeaza si alti diplomati in a-si stabili legaturi prin intermediul Social Media. Considera ca Facebook este o cheie pentru stabilirea legaturilor diplomatice, in lume fiind doar 14 diplomati care au bloguri.

Scrie pentru comunitatea britanica din Romania, pentru companii britanice, pentru romani activi in Social Media si reprezinta orice idee britanica in curs de dezvoltare pe teritoriul nostru.

Angus Slater (CIF Marketing Officer Vodafone Romania) – vorbeste despre ideea demarata de Vodafone, Online suntem mai puternici.

Vorbeste despre campaniile pe bloguri demarate de Vodafone Buzz, lasand libertate bloggerilor in a alege tipul de continut si mecanismul, mergand pe ideea de autenticitate.

Slater este un mare fan al blogurilor crezand cu adevarat in puterea si influenta Social Media. Tocmai de aceea, Vodafone ofera asistenta clientilor prin intermediul Twitter, e-forum si Facebook, toate campaniile Vodafone avand si parte de Social Media.

Engage people who act for a better world.

* Reclama Vodafone – Impreuna suntem mai puternici – care ma emotioneaza de fiecare data

A prezentat si conceptul care a stat la baza lansarii Florariei Digitale Vodafone.

Cristian Manafu (manafu.ro) – Prezentarea Online suntem mai puternici

Ai fii de acord sa sustii o campanie cu impact social mare fara sa stii despre ce e vorba? – a fost provocarea lansata de Manafu pe blog in urma cu un an. Apelul a fost pentru serviciul de urgenta 112, avand rezultate uimitoare.

Misiunea a fost sa transmita o invitatie la cursuri de prim ajutor (care a ajuns la 9000 de cursanti pana in acest moment) si sa atraga atentia in legatura cu numarul mare de apeluri false primite de 112.

Au fost 154 de persone implicate care au sustinut aceasta cauza pe toare retelele sociale.

Cristi China Birta (chinezu.eu) – Cu Si bloggerii sunt oameni debuteaza Chinezu in prezentarea sa.

Pentru Chinezu, blogul este o extensie a sufletului. A vorbit foarte entuziast despre Hai sa ducem Romania 2.0 la Jocurile Olimpice, o campanie cu suflet, in care m-am implicat si eu.

Alex Tunaru (tunaru.ro) vorbeste despre #construim – diferenta dintre continut si content

#construim este un proiect social dezvoltat de Habitat for Humanity care se bazeaza pe oameni. Habitat for Humanity inseamna peste 500.000 de locuinte la nivel global.

Tunaru a provocat bloggerii sa inlocuiasca tasta cu o caramida, implicandu-se in programul BigBuild.

In case stau oameni, nu bloggeri– ideea de anul acesta ca bloggerii sa fie tratati ca niste oameni normali, fara privilegii materiale, acestia fiind nevoiti sa isi plateasca atat transportul, cat si mancarea.

11.30 – 13.00 SESIUNEA 2

In a doua sesiune, New Trends in Social Media si Tehnologie, vom descoperi cum au evoluat Social Media in Romania in ultimul an si se va discuta despre ascensiunea retelelor sociale pe plan local.

Lidia Solomon (Vodafone) vorbeste despre primul concurs pe Instagram din Romania care a avut la baza conceptul #impreuna.

-Au fost inscrise 290 de fotografii din care s-au ales 20 care vor fi expuse in AFI Cotroceni la Vodafone Experience Store.

Madalina Uceanu (Career Advisor) a vorbit despre studiul State of Social Media, realizat online saptamanile trecute.

Statisticile studiului au aratat cam asa:

  • Pe Linkedin:

PR Specialist – 1.300 conturi

Social Media Specialist -1.100 conturi

Social Media Manager – 3.100 conturi

Online Manager – 5.200 conturi

Online – 10.000 conturi

Anul acesta, In Romania sunt 750.000 de conturi pe Linkedin. Cei mai multi sunt in Bucuresti, in domeniul comercial, in organizatii cu mai putin de 50 de angati.

Cele mai frecvente joburi in Social Media sunt Social Media Manager si Social Media Specialist (crestere de la 10% la 30% fata de anul trecut). Ei au pornit din relatii publice, online si presa. Doar 7% din subiecti si-au inceput cariera direct in Social Media.

  • Activitati dn Social Media:

Derularea si monitorizarea campaniilor – activitate in crestere
Cercetare si research – activitate in scadere

  • Salariile din Social Media au scazut: majoritatea sunt intre 300 si 500 de euro

Dragos Chivu (Vodafone) – a vorbit despre Vodafone Start-App – evolutia aplicatiilor Vodafone de-a lungul timpului.

Concursul Webstock Oare se poate a avut peste 1.500.000 de descarcari totale ale aplicatiilor.

  • Cinemagia este una dintre cele mai populare aplicatii din Romania
  • Transport Urban – aplicatia care a devenit populara in special pe forumurile studentesti
  • Sapte Seri este cea mai cunoscuta aplicatie in sfera sociala

De la idee la succes – traseul aplicatiei Vodafone: promovare, distributie (daca esti abonat Vodafone, in Google Play pentru Android ai sectiunea de aplicatii recomandate de Vodafone), , preinstalare, monetizarea.

Exemple: – sistemul de plata a biletelor la cinema prin intermediul Cinemagia, costuri care vor aparea pe factura Vodafone)

– optiunea de a achizitiona un abonament RATB valabil o zi prin intermediul aplicatiei Transport Urban

Prezentarea unui concurs pentru cei care inventeaza aplicatii si vor sa le dezvolte cu succes – Provocarea Start-App Challenge in care aveti sansa de a va pune creativitatea in valoare si puteti castiga super premii.

Mihai Holhos (Doza de Has) – omul care a castigat cel mai rapid popularitate in online.

Se anunta un panel interesant cu Mike protagonist :).

Dupa un clip marca Doza de Has, Mike a povestit despre pasiunea lui pentru internet si youtube.  Poti sa stai in casa toata viata, sa te cultivi si sa te informezi de pe YouTube spune foarte increzator, Mihai.

Cum a ajuns la celebritate? Cu ajutorul unui webcam. A fost inspirat de youtuberii consacrati si a ramas uimit de puterea de consum a romanilor in online, stiind ce sa valorifice acest lucru, pentru a se bucura de popularitate pe internet.

Dupa vizionarea clipurilor, am ajuns la concluzia ca Mike va deveni Hannah Montana pentru adolescentii din Romania. 🙂

Vali Petcu (zoso.ro) – A facut prima campanie pe blog in 2007, iar in 2008 si-a dat demisia alegand sa faca blogging.

Zoso ne sfatuieste ca primul pas in strategia online pe care trebuie sa-l facem este sa ne luam un specialist pentru online.

Al doilea pas este sa iti stabilesti prezenta in online

Al treilea pas : campaniile pe care trebuie sa le stabilesti pe termen lung.

Exemplu de strategie expirata: iConcursurile (cumpararea audientei)

Exemplu de campanie trista: Desperados – Au avut un impact mare, au avut petrecere cu probleme, iar acum fac spam pe Facebook.

Exemplu de campanie reusita : #obiceiurisanatoase cu Danone Activia

Dileme de online: – Colaborari cu oameni nepotriviti?

– Cine raspunde pentru alegerile facute?

– Cum sa faci reclama la Scania?

– Cum ratezi consumatorii celebri?

Invitat special: Eduard Novak (primul campion paralimpic din istoria Romaniei) – un om pe care il admir si a carui poveste m-a emotionat teribil odata cu Jocurile Paralimpice din acest an.

Dumneavoastra sunteti din lumea online, eu sunt din lumea onbike a fost prima replica a lui Eduard Novak.

Daca vrem sa reusim, sa fim cineva, conteaza educatia de acasa, spune Eduard in timp ce povesteste despre dorinta tatalui sau de a ajunge cineva. Tata a fost primul lui adversar la patinaj viteza.

A povestit despre accidentul suferit, in urma caruia si-a pierdut laba piciorul. Primul gand a fost ca munca de 15 ani in patinaj de viteza fusese naruita.

S-a ambitionat si desi a incetat sa mai patineze, spiritul sportiv nu a incetat sa existe, apucandu-se de ciclism si de sedinte de recuperare. Antrenor i-a fost internetul.

8 ani i-au trebuit lui Eduard ca sa isi dea seama de ce are nevoie ca sa devina campion paralimpic si dupa argintul de la Beijing de acum 4 ani, s-a ambitionat, iar astazi, reprezinta cu mandrie Romania.

Un sportiv are o singura sansa in viata de a straluci intr-o competitie, a povestit Eduard, dupa ce a inteles insemnatatea medaliei de aur. Locul 2 se uita usor!

SESIUNEA 3

Pentru sectiunile desfasurate in paralel am ales sa merg la Pro-Blogging, asa ca voi scrie de acolo. Daca doriti sa urmariti alta sectiune, aveti mai jos optiunile :). Enjoy!

Urmatoarele trei sectiuni se vor desfasura in paralel.

 14.30 – 18.00: Sectiunea PRO BLOGGING

Sesiune dedicata bloggerilor, cu tips & tricks, sfaturi si studii de caz pentru a contribui la cresterea blogosferei locale. O puteti urmari live aici, pe blog.

14.30 – 16.00 – Sesiunea 1: PRO: Blogging trends


Razvan Pascu (razvanpascu.ro) – a vorbit despre blogurile de nisa, in special despre blogurile de turism.

Publicul razvanpascu.ro este reprezentat de oamenii din corporatii cu varste intre 25 si 35 de ani care calatoresc de cateva ori pe an.

Considera ca pe blog trebuie sa scrii doar articole personale si nu articole copiate de pe Wikipedia. Si-a construit un blog de nisa in urma pasiunii sale pentru calatorii.

Razvan crede in afacerile de nisa si crede ca odata ce ai un blog de nisa, vei avea mai multe sanse sa intri puternic in acea industria respectiva.

Solutii pentru o comunicare eficienta:

  • Titlu simplu si concis
  • Sinceritate
  • Formatarea corecta a continutului
  • Informatii utile pentru public
  • Sa folosesti fotografii

Ce iti poate aduce un blog? Credibilitate. Cum? Avand un blog de nisa, spune Razvan Pascu.

Costin Cocioaba (refresh.ro) – Working with brands

Nu se considera un pro-blogger pentru ca inca mai are multe de invatat.

Beneficiile pe care un blogger le asteapta de la un brand nu sunt de ordin financiar. Principalul beneficiu este continutul.

In momentul in care ai plecat cu gandul ca vrei sa faci un business din blogul tau, ai nevoie de research pentru a cunoaste brand-urile.

Adrian Ciubotaru (adrianciubotaru.ro) – Brandurile de azi sunt raspunsul la aceeasi apetenta pentru povestea pe care oamenii au avut-o intotdeauna.

Daca inainte povestile erau despre zei, acum sunt despre produse-amintirile devin din ce in ce mai conectate de branduri, spune Ciubotaru.

Tips & tricks ale unui blogger din companii:

  • Autocunoasterea – daca nu te cunosti pe tine, nu stii la ce rezonezi, nu vei stii ce vrei de la un brand
  • Gandire pe termen lung – suntem in tranzitie, totul se schimba de la an la an – nu prea poti gandi pe termen lung, insa, daca autocunoasterea se indreapta catre o directie buna, vei putea stabili planuri pe termen lung
  • Documentarea – “instinct” al companiilor care le lipseste bloggerilor.
  • Relatii directe si personale
  • Generozitate – arati ca esti puternic in online fiind generos.
  • Gandire activa (nu reactiva) – bloggerii sunt ca niste parameci care reactioneaza la stimuli ai mediului. Gandirea aceasta ar trebui transmisa de la branduri catre bloggeri.

16.30 – 18.00 – Sesiunea 2: Blogging Debate

Acestei sesiuni i-as spune Categoria Grea pentru ca am avut ca speakeri bloggeri celebri si demult intrati in aceasta meserie, ca sa spun asa.

Cetin Ametcea (ArhiBlog.ro) – Eu scriu pe blog pentru ca vreau sa impartasesc ceva cititorilor. Arhi crede ca blogosfera se plafoneaza.

Arhi crede ca jurnalistii pot invata de la el sa aiba bun simt (si aici un mare hohot de rasete in sala)

Vali Petcu (zoso.ro) – Cui ii pasa cate bloguri sunt?

Zoso crede ca jurnalistii mai au de lucrat la competenta. Crede ca ziarele sunt facute cu ajutorul unor studenti la Jurnalism incompetenti.

Sebastian Bargau (sebastianbargau.ro) – crede ca BOOM-ul blogosferei a fost in 2007, iar acum a inceput “sa se aseze”.

Sebastian scrie pe blog pentru oameni care gandesc la fel ca el, scriind, descarcandu-se.

Cristi China Birta (chinezu.eu) – priveste cu optimism blogosfera.

Chinezu vrea sa ofere bloggerilor mici sansa sa se afirme printr-un maraton – ani de zile trebuie sa muncesti ca sa te afirmi ca blogger.

Sa invatam sa nu murim niciodata (noi, blogosfera) atat de urat cum moare presa acum, spune Chinezu.

Victor Kapra (victorkapra.ro) – Tinerii bloggeri vor sa se afirme prin agresivitate.

Ai nostri bloggeri au vorbit despre relatia cu haterii pe care cel mai bine este sa ii ignori.

Care sunt principalele piedici intre blogosfera si companii?, intrebare lansata de Victor Kapra pentru cei 4 bloggeri.

Zoso crede ca lipsa de creativitate este principala piedica.

Sebastian Bargau vorbeste despre lipsa de influenta (continut si trafic).

Arhi spune ca sunt multe companii care ar trebui sa cheme la evenimente bloggeri cunoscuti, cu trafic, nu bloggeri mici, fara experienta.

Chinezu spune ca agentiile/companiile nu stiu sa aleaga bloggeri pentru evenimente. Trebuie sa vizeze mai mult bloggerii de nisa.

*La aceasta conferinta, m-au amuzat teribil frustrarile bloggerilor pe care le-au share-uit relaxati.

Pentru sesiunea Social Media Professionals

Pentru sesiunea Mobile Trends

A fost o zi foarte interesanta la Webstock! Ramaneti pentru live-blogging de la Webstock Awards, de la ora 19:00.

A inceput Gala Premiilor Webstock si abia astept sa vad care sunt castigatorii de anul acesta. Nominalizatii la fiecare sectiune ii poti vedea aici.

PUBLISHING – Loc 1 – Iv cel Naiv’s Blog

Loc 2 – TuristDeRomania.Ro

Loc 3 – Ctr + D

 

UTILITY– Loc 1 – Facebrands by Standout si ikonom.ro

Loc 2 – Monitor Backlinks

Loc 3 – Obiective turistice Romania

 

VIRAL – Loc 1- Ma-ta are cratima

Loc 2- CARTI! Te Fac Neprost!

Loc 3 – Un share pentru o viata de artist by Serban Ionescu

 

SOCIAL NETWORKING – Loc 1 – KIT KAT – Pauza de la 13:55

Loc 2 – Twin Generator

Loc 3 – Radisson Blue Lifestyle

 

USER GENERATED CONTENT – Loc 1 – Orasul 20 20  by Rogalsky Grigoriu

Loc 2 – Dovezi ale suporterilor by Green Pixel

Loc 3 – Arata-mi ce-ti trece prin minte si Nokia Lumia Amazing Ambassadors by Wunderman

 

AUDIO & VIDEO – Loc 1 – Cuca Cuca by UrbanKid.Ro

Loc 2- BrightLounge si TVR +

Loc 3- The Airborne Project

 

BLOGGING CAMPAIGNS – Loc 1- BlogJuan

Loc 2- Indestructibila VARTA

Loc 3- Stafeta Nationala Renault Megane Olympics si #ObiceiuriSanatoase

 

SPECIAL PROJECTS – Loc 1 – ROM – Romanii sunt destepti

-Loc 2- Legea apei by Aqua Carpatica

-Loc 3- Cupa virtuala Timisoreana by GreenPixel si The Upgrade Race by Ileo

 

FACEBOOK APPLICATIONS – Loc 1- BCR Summer Job

-Loc 2- Horoscope Over a Cup of Coffee si Recunoaste-ti cadoul

-Loc 3- Spot the Rainbow pt Skittless si Turul Romaniei alaturi de Ursus si Pegas

 

BLOGGER’s PROJECTS – Loc 1- In jurul lumii

-Loc 2- Blogger la Schimb

-Loc 3- Cluj Brands Tour

 

MOBILE APPLICATIONS – Loc 1- Real Colors

– Loc 2- Orange Explorer

– Loc 3 – Mega Curiozitati pentru Mega Image si BIZ Top Social Brands si Aurasma

 

OTHERS – Loc 1- Renault Megane Olympic

-Loc 2- Chickshop

-Loc 3- Cross your fingers si Andrei Gligor pana in Sahara

 

Felicitari tuturor pentru participare si felicitari echipelor Evensys si Vodafone pentru organizare!

Ne vedem in Chat Noir la petrecere! 🙂

Categories: Online/Social Media

Sandrisme de la Webstock » « Suprizele Webstock

3 Comments

  1. Impreuna suntem mai puternici. Frumos acest eveniment.

  2. Nu te-am vazut pe-acolo din pacate. Te-as fi salutat. Oricum era ciudat sa ma chiombesc la numele fiecaruia 🙂

    Asta e, next time 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Copyright © 2017 Sandra Georgescu's Blog

Theme by Anders NorenUp ↑